Quantcast
Browsing all 20 articles
Browse latest View live

God morgon!

Vi hittar på så mycket på dagarna så bloggen blir inte speciellt uppdaterad.... Igår började vi iallafall dagen med att Anders hämtade oss och vi åkte ut till båtklubben där vi hissade segel och...

Cykelben & picknick

Sådär, då var halva dagen gjord! Vi började dagen med att hyra cyklar på ett ställe. Där jobbade en svensk kille. Vi cyklade runt i Stanley Park i två timmar. Fin utsikt & Goa backar i benen :-D På...

Mellanöstern-mat & fyrverkerier

Hello Everyone! Ska sova nu, 00,30 är klockan och vi har precis kommit hem från stan. Vi började kvällen med att äta mat från typ mellanöstern. Det var helt okej enligt mig och mycket gott enligt...

Färja & underbar sunset!

Så, det löste sig bra med den konstiga dagen och både nycklar och vi kom från till rätta stället! Vi mötte upp Suzanne i centrum och tog bussen upp mot färjeläget. Bussen körde som en galning och jag...

Äntligen lite lantluft!

Nu är vi på landet, vilket är härligt! Jag har blivit hemskt yr , vet inte vad som händer. Min kropp gillar inte Kanada antar jag :-) Vi började dagen med en morgonpromenad. Sedan tog jag en tupplur...

Lugn dag med yrsel

Så, idag har vi inte gjort ett jota sen senaste inlägget. Jag har sovit och försökt vila bort yrseln men den vill inte ge med sig... Vi har fotat rådjuret med ett litet kid som huserar i deras...

Hajk

Idag är det mulet väder och vi har vart på hajk. Det var härligt att röra på sig men lite jobbigt att marken fortfarande gungar som en båt på vatten... Nu sitter vi & snackar skit med Suzanne. Här...

Solsken med punch!

Efter regn kommer solsken och så även idag! Ännu en dag på landet i lugn och ro. Solen kom fram och vi slappade på altanen, hur bra som helst! Middagen blev lamm-kebab & grekissallad & med det...

Pride!

Då är solen åter här & vi är tillbaka i stan. Här är det pride-festival & en herrans fest! Färjan gick fint, hade hoppats att mitt huvud skulle snurra tillbaka till sitt ganska onaturliga...

Dagen efter...

Vi är trötta idag & Martins telefon är borta... Har vilat på stranden och resten av kvällen vet jag inte.

Mot Viktoria

Strax åker vi till Victoria för en hotellnatt, whale watching & mys... Hoppas ni har det fint där hemma!

Victoria!

Nu är vi i Victoria, det är en stad på "Vancouver Island" För att ta sig hit har vi åkt buss, färja & sen buss igen. Total restid cirka tre timmar. Vi har precis checkat in på hotellet som är...

Biff & hummer

Så, då var den här dagen till ända... Efter lite shopping, badkars-bad & en middag bestående av både hummer & "New York-biff" så får man väl känna sig ganska nöjd! Nu är vi i valet & kvalet...

Clik here to view.

Späckhuggare & dålig mage...

Vilken dag vi har haft! Vi gick ut tidigt på morgonen för att hitta ett frukostställe vilket visade sig svårare än väntat... Blev lite sallad på stranden tillslut. Sen blev det andra bullar, vi hoppade...

Lat dag!

Idag har vi tagit det lugnt, nästan för lugnt. Men klockan är bara 15 så det finns tid kvar. Börjar bli stressad över att vi snart ska åka hem... Dagen började på stranden, inte en människa i sikte...

Whistler

Nu är vi på väg till Whistler. Med buss, håll tummarna att det funkar bättre än sist...

Underbara Whistler!

Herregud vilken underbar dag! Är helt slut, berättar mer imorgon... Då blir det historier om zip Lines, Peak2Peak och annat skoj. [Bild] [Bild] [Bild] [Bild] Sista bilden är en skunk, ifall ni undrade!...

Sorry!

Nu när resan snart är slut är det bråda dagar, vi är aldrig hemma där det finns Wifi... Vi lever & njuter! Idag har vi hajkat upp på ett berg, ett riktigt berg... Magisk utsikt! Tog inte med mig...

Clik here to view.

Snippa & snus, så var sagan slut!

God morgon! Alldeles strax ska jag väcka lilla Muffi som sover och snarkar bredvid mig. Äventyret är slut för denna gång, flyget lyfter om tre timmar... Sista veckan har gått alldeles för snabbt och vi...